FANDOM

Vaas Montenegro – antagonista w Far Cry 3, będący głównym przeciwnikiem pierwszej połowy gry. Był także nemezis Jasona Brody'ego i Dennisa Rogersa. Jest on także twarzą gry – pojawiał się w wielu materiałach promocyjnych oraz na okładce gry.

Osobowość Edytuj

Vaas jest szalony oraz prawdopodobnie charyzmatyczny. Włada on północną wyspą z swojego posterunku na małej wysepce na północny wschód od północnej wyspy. Jedyną osobą jakiej się boi jest jego szef Hoyt Volker.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Vaas narodził się w 1985 roku na wyspach Rook i od dzieciństwa był członkiem Rakyat. Zawsze był blisko swojej siostry Citry - pierwsze jego zabójstwo było właśnie dla niej.

Poznanie Volkera Edytuj

Przed rokiem 2012, Vaas uzależnił się od narkotyków, które zostały przemycone na wyspę przez Hoyta Volkera. Vaas wkrótce nawiązał kontakt z Volkerem, który zauważył w nim potencjał i mianował mężczyznę swoją prawą ręką. Wtedy też Vaas stał się przywódcą Piratów, którzy zamieszkiwali wyspy i terroryzowali jej mieszkańców.

Vaas i jego ludzie pomagali Volkerowi rozwinąć jego biznes (uprawiając pola marihuany oraz porywając i handlując ludźmi, którzy odwiedzali Północną Wyspę) oraz zasiać grozę i niesprawiedliwość pośród Rakyat, którzy byli prawowitymi mieszkańcami wysp. Vaas zarządzał wszystkimi działaniami na wyspy ze swojego fortu na północy.

Definicja szaleństwa Edytuj

Mówiłem ci już, na czym polega szaleństwo? Szaleństwo to ciągłe, pieprzone, robienie tego samego w nadziei, że coś się zmieni. To wariactwo. Ale gdy usłyszałem to po raz pierwszy, pomyślałem "Jaja se robisz" i bum! Strzeliłem mu w łeb. Ok, ale wiesz co? Miał rację. Szybko zacząłem dostrzegać to wszędzie. Wszędzie wokół pieprzone czubki robią ciągle dokładnie to samo, w kółko i na okrągło. Myślą sobie "Tym razem będzie inaczej. Nie, nie. Błagam! Teraz będzie inaczej". Wybacz. Nie podoba mi się... jak na mnie patrzysz! Masz problem z głową? Myślisz, że wciskam ci kit? Kłamię? Pieprz się! Tak, pieprz się! W porządku, stary. Będę spokojny, hermano. Spokojny. Chodzi o to... Dobra. Chodzi o to, że już raz cię zabiłem. A nie jestem rąbnięty. Jest dobrze. Było, minęło.
Mówiłem ci już, na czym polega szaleństwo?
— Vaas

Zabójstwa Edytuj